دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین از واحدها و کارکنان جمع آوری ماهانه شکایات از صندوق رسیدگی به شکایات بررسی شکایات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حل های قانونی موجود به ارباب رجوع مراجعه به واحدهای درمانی در رابطه با شکایات ارباب رجوع و تهیه گزارش پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات ارائه گزارش پیرامون موضوع شکوائیه به افراد ذیربط و ارجاع شکایاتی که مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر می باشد. ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتی به واحدهای ذیربط شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات تهیه و تدوین شاخص های تعیین شده ارایه ی پسخوراند آماری شکایات به مسئولین ذیربط و معاونت درمان دانشگاه نحوه ی دریافت شکایات: مراجعه حضوری به واحد رسیدگی به شکایات تلفنی صندوق رسیدگی به شکایات نامه های ارجاعی