برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

سیاست های کلان مرکز آموزشی درمانی جامع زنان کوثر


  1. رعایت ارزشهای دینی، ملی، انطباق قوانین اداری با شرع مقدس و اخلاق حرفه ای نخستین سیاست کاری بیمارستان می­ باشد، لذا این مهم در فعالیتهای جاری و برنامه های آتی مد نظر واقع می گردد. (ذینفعان شامل: بیماران و مراجعین، کارکنان، پزشکان و دانشجویان)
  2. حصول اطمینان از ارائه خدمات ایمن به بیماران و اولویت بخشی به ارتقا کیفیت خدمات از ضروریات فرهنگ کاری ما در بیمارستان محسوب می­ گردد بر این اساس، حفظ و ارتقاء ایمنی ارائه دهنده و به همراه حاکم نمودن فرهنگ بیمار محوری اولویت بخشی به ارتقا کیفیت خدمات به عنوان یک سیاست کلی باید در تمامی فعالیتهای جاری و برنامه های آتی بیمارستان نمودی واضح و برجسته داشته باشد. (ذینفعان: بیمار و خانواده وی، کارکنان و تأمین کنندگان و سازمان­های بالادستی)
  3. جلب رضایتمندی گیرندگان خدمت با تکریم ارباب رجوع و رعایت منشور حقوق بیمار و صیانت از کرامت انسانی بیمار و خانواده به عنوان یک سیاست پایه­ای در نظام بهداشتی درمانی کشور تعیین گردیده است. بر این اساس این مهم  یک سیاست لازم ­الاجرا و راهنما در بیمارستان تعیین می ­گردد. (ذینفعان: بیماران و مراجعین، کارکنان، پزشکان و دانشجویان)
  4. نظام تصمیم گیری مشارکتی با تکیه بر بهره گیری از خرد جمعی، کار تیمی و استفاده از داده های مطمئن و توجه به نیاز ها و انتظارات کلیه طرف های ذینفع و جلب مشارکت آنان از بنیان­های فکری و نظری اعتبار بخشی ملی محسوب می­گردد. توجه به نیاز ها و انتظارات کلیه ذینفعان از جمله بیماران، کارکنان، همراهان و تامین کنندگان و نهاد های نظارتی یکی از اصول بنیادین سیاست های بیمارستانی ما است. ارتقای کیفیت خدمات تنها با درک صحیح خواسته های ذینفعان و پاسخگویی موثر به آنان امکان پذیر است. از این رو با ایجاد بستر های مشارکت فعال، نظرسنجی های دوره ای و ارتباطات شفاف، تلاش می کنیم تا نظرات و پیشنهادات آنان را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم. ( کارکنان و مراجعین به بیمارستان، خانواده آنها/ اساتید/ دانشجویان/تامین کنندگان/ سازمان های متبوع)
  5. مدیریت سرمایه های انسانی از طریق آموزش، توانمندسازی و افزایش انگیزه کارکنان، از سیاست های کلان و راهبردی بیمارستان به حساب می آید. هدف از این رویکرد، ارتقا بهره وری، افزایش رضایت شغلی و ایجاد محیطی پویا در میان کارکنان است. منابع انسانی توانمند و با انگیزه نقش کلیدی در بهبود کیفیت خدمات درمانی و تحقق اهداف کلان بیمارستان ایفا می کند. کارکنان مهم­ترین و ارزشمندترین دارایی بیمارستان می­باشند بر این اساس جلب رضایتمندی و توانمند سازی آنها یک سیاست اصولی و یک اصل خدشه ناپذیر در همه برنامه­های کاری بیمارستان خواهد بود. (ذینفعان: اساتید، دانشجویان، کارکنان)
  6. در نظر داشتن سیاست های بالا دستی در زمینه اقتصاد به همراه جلوگیری از  افزایش هزینه ها و تلاش جهت افزایش بهره وری از دیگر سیاست های بیمارستان تعیین و لازم است که در تمامی زمینه مد نظر واقع گردد.(ذینفعان : کارکنان و  مسئولین واحدها و سازمان های متبوع)
  7. در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان ، ترویج زایمان طبیعی، تغذیه با شیر مادر و تسهیل فرایند فرزندآوری از اولویت های اساسی این مرکز است. اجرای این سیاست ها نه تنها بهبود خدمات سلامت زنان را به همراه دارد، بلکه سهم موثری در پایداری جمعیت و تحقق اهداف کلان ملی در حوزه سلامت و خانواده ایفا می کند. (ذینفعان: مراجعین و خانواده آنها، جامعه تحت پوشش)
  8. ارتقا سلامت انسان، جدایی ناپذیر از حفظ سلامت محیط زیست است و بیمارستان باید در این زمینه الگوی مسئولیت پذیری و نوآوری باشد. مرکز آموزشی درمانی جامع زنان کوثر متعهد هست با اجرای استاندارد های بیمارستان سبز گامی موثر در حفاظت از محیط زیست بردارد. (ذینفعان: سازمان ها و نهاد های شهری(شهرداری، محیط زیست و ...)، جامعه تحت پوشش)
  9. ارائه آموزش به دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی اعم از آموزشی و پژوهشی بر بالین بیمار، متضمن رعایت حقوق بیمار بوده و مقتضی است که با بهره­گیری از  استانداردهای روز دنیا و نیازهای بیماران و الزامات سیستم بهداشتی درمانی  صورت پذیرد.(ذینفعان: اساتید، دانشجویان، کارکنان بیمارستان و بیماران)
  10. ضرورت ارتقاء نقش بیمارستان در چهارچوب بیمارستانهای ارتقاء دهنده سلامت از یک سو و الزامات اعتبار بخشی از سوی دیگر به همراه رفتارهای ناصحیح بهداشتی درمانی و فرهنگ سلامتی جامعه هدف، ایجاب می نمایند که مرکزآموزشی درمانی جامع زنان کوثر در پروسه ارائه خدمات و  برنامه های اجرایی، توجه ویژه­ای را به آموزش بیماران و مراجعین و ارتقاء فرهنگ سلامتی جامعه معطوف نماید.(ذینفعان: مراجعین و خانواده آنها، تیم درمانی و مراقبتی)
  11.  در راستای ارتقا کیفیت خدمات درمانی و پشتیبانی از اقتصاد ملی، به کارگیری کالاها و تجهیزات به روز و کارآمد را با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت، در زمره سیاست های کلان خود قرار داده است. این سیاست با هدف افزایش بهره وری، کاهش وابستگی به منابع خارجی و حمایت از توانمندی های فناورانه داخلی دنبال می شود. ما بر این باوریم که تلفیق نوآوری، خودکفایی و کیفیت، راهبردی موثر در توسعه پایدار نظام سلامت کشور است. ( ذینفعان: کارکنان، مدیران، تولید کنندگان و تامین کنندگان)
  12. وجود ارتباطی مؤثر با سازمانهای بیمه­ گر به نحوی که این ارتباط، ارسال پرونده­های بدون عیب و نقص به سازمانهای بیمه گر را تضمین نماید لذا جا دارد که در تمامی زمینه­ های مربوط به ارائه خدمات جدید، خدماتی که در بردارنده اعمال کسورات می باشند، تعامل لازم با این مراکز برقرار گردد. (ذینفعان : واحد مالی و بخشهای ارائه دهنده خدمات بیمارستان و سازمانهای بیمه ­گر)

 

ردیف سیاست های اصلی مرکز آموزشی درمانی جامع زنان کوثر

تبعیت و همسویی با سیاست های بالادستی

ذینفعان کلیدی

1

رعایت ارزشهای دینی، ملی، انطباق قوانین اداری با شرع مقدس و اخلاق حرفه ای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، قوانین وزارت بهداشت و درمان بیماران و مراجعین، کارکنان، پزشکان و دانشجویان
2 حصول اطمینان از ارائه خدمات ایمن به بیماران و اولویت بخشی به ارتقا کیفیت خدمات سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، استاندارد های اعتباربخشی ملی ابلاغی وزارت بهداشت و درمان بیمار و خانواده وی، کارکنان و تأمین کنندگان و سازمان­های بالادستی
3 جلب رضایتمندی گیرندگان خدمت با تکریم ارباب رجوع و رعایت منشور حقوق بیمار و صیانت از کرامت انسانی بیمار و خانواده قوانین وزارت بهداشت و درمان با تاکید بر منشور حقوق بیمار، استاندارد های اعتباربخشی ملی ابلاغی وزارت بهداشت و درمان بیماران و مراجعین، کارکنان، پزشکان و دانشجویان
4 نظام تصمیم گیری مشارکتی با تکیه بر بهره گیری از خرد جمعی، کار تیمی و استفاده از داده های مطمئن و توجه به نیاز ها و انتظارات کلیه طرف های ذینفع و جلب مشارکت آنان استاندارد های اعتباربخشی ملی ابلاغی وزارت بهداشت و درمان کارکنان و مراجعین به بیمارستان، خانواده آنها/ اساتید/ دانشجویان/تامین کنندگان/ سازمان های متبوع
5 مدیریت سرمایه های انسانی از طریق آموزش، توانمند سازی و افزایش انگیزه توأم  با حفظ ایمنی و سلامت شغلی کارکنان و عادلانه بودن نظام تشویق و تنبیه قوانین وزارت کار، وزارت بهداشت و درمان سایر سازمان های بالا دستی حسب مورد اساتید، دانشجویان، کارکنان
6 در نظر داشتن سیاستهای بالا دستی در زمینه اقتصاد  به همراه جلوگیری از  افزایش هزینه ها و تلاش جهت افزایش بهره وری،  استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی حداکثری سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت کارکنان و  مسئولین واحدها و سازمان های متبوع
7 ارتقا شاخص های سلامت مادران و نوزادان، ترویج زایمان طبیعی و فرزند آوری و تغذیه با شیر مادر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت/ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مراجعین و خانواده آنها، جامعه تحت پوشش
8 پیاده سازی استاندارد های بیمارستان سبز با کاهش مداوم پیامد های زیست محیطی استاندارد های اعتباربخشی ملی ابلاغی وزارت بهداشت و سیاست های سازمان محیط زیست سازمان ها و نهاد های شهری(شهرداری، محیط زیست و ...)، جامعه تحت پوشش
9 ارائه آموزش به دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی اعم از آموزشی و پژوهشی بر بالین بیمار، با رعایت حقوق بیمار قوانین وزارت بهداشت با توجه ویژه بر منشور حقوق بیمار اساتید، دانشجویان، کارکنان بیمارستان و بیماران
10 ضرورت ارتقاء نقش بیمارستان در چهارچوب بیمارستانهای ارتقاء دهنده سلامت، ارتقاء دهنده رفتارهای ناصحیح بهداشتی درمانی و فرهنگ سلامتی جامعه هدف استاندارد های اعتباربخشی ملی ابلاغی وزارت بهداشت و درمان مراجعین و خانواده آنها، تیم درمانی و مراقبتی
11 به کارگیری کالا ها و تجهیزات بروز و کارآمد با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت سیاست های ابلاغب مقام معظم رهبری و قوانین ابلاغی وزارت بهداشت کارکنان، مدیران، تولید کنندگان و تامین کنندگان
12 وجود ارتباط مؤثر با سازمانهای بیمه گر قوانین ابلاغی وزارت بهداشت و درمان واحد مالی و بخشهای ارائه دهنده خدمات بیمارستان و سازمانهای بیمه­ گر
       
       

 

تنظیمات قالب