English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: سه شنبه ١١ مهر ١٤٠٢

آمار بازدید

بازديدکنندگان امروز : 23
بازديدکنندگان این صفحه: 105
کل بازديدکنندگان : 118121
بازديدکنندگان آنلاين : 1

معاونت آموزشی و پژوهشی :

 


 

 

معرفی معاون آموزشی مرکز آموزشی و درمانی جامع زنان کوثر

نام و نام خانوادگی: دکتر طاهره بهروزی لک

تحصیلات: فلوشیپ نازائی

مرتبه علمی: دانشیار

ایمیل:  t.behrooz2@yahoo.com     -   Behroozilak.t@umsu.ac.ir

شماره تماس: 3161-2556-2356-داخلی-33467389-044

رزومه: https://isid.research.ac.ir/Tahereh_Behrouzilak

 


 

شرح وظايف  معاون آموزشی:

الف:  توسعه آموزش پزشكي

ب: اعضاي هيأت علمي

ج:  ارتباطات

د:  تجهيزات آموزشي

هـ:  دانشجو، كارروز، دستيار، فلو



 

الف:  توسعه آموزش پزشكي

1-     برنامه‌ريزي براي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي بيمارستان در چارچوب سياست ها و برنامه‌هاي دانشگاه، دانشکده پزشكي و بيمارستان

2-     ارتقاي توانمندي‌هاي اعضاي هيأت علمي بيمارستان در زمينه برنامه‌ريزي آموزشي، ارزشيابي (اعم از فراگيران، برنامه و اعضاي هيأت علمي)، روش‌هاي تدريس و يادگيري، پژوهش در آموزش، و مديريت تغيير در حيطه آموزش باليني.

3-     هدايت کميته‌هاي آموزشي، بخش‌ها و گروه‌هاي بيمارستاني در زمينه بازنگري برنامه‌هاي آموزشي، اصلاح روند ارزشيابي آموزشي، به كارگيري روش‌هاي جديد آموزشي و يادگيري و هدايت طرح‌هاي پژوهش در آموزش در حيطه آموزش باليني.

4-      پايش مستمر عوامل مؤثر بر كيفيت آموزشي و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذيربط.

5-      انجام طرح‌هاي پژوهش در آموزش به صورت مشترك با بخش‌ها/گروه‌هاي آموزشي بيمارستان در حيطه آموزش باليني.

6-     هدايت و نظارت بر فعاليت‌هاي مركز توسعه آموزش بيمارستان

7-      ارايه پيشنهاد و مشاوره به دانشكده پزشكي در خصوص اتخاذ راهكارهاي مؤثر در كيفيت آموزش پزشكي


ب:  اعضاي هيأت علمي

1-     هدايت و نظارت بر برنامه‌ريزي ساليانه فعاليت‌هاي آموزشي بخش‌ها.

2-      نظارت بر حضور و فعاليت اعضاي هيأت علمي در بخش‌هاي آموزشي، درمانگاه‌ها و اتاق‌هاي عمل.

3-      نظارت بر ارائه گزارش کار و فعاليت آموزشي و درماني اعضاي هيأت علمي در بخش‌هاي مختلف.

4-     نظارت و تنظيم زمانبندي نحوه شرکت در کارگاه‌هاي آموزشي.

5-      نظارت بر حسن اجراي موازين اسلامي توسط اعضاي هيأت علمي.

6-     نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس هاي علمي.

7-      مشاركت در نظارت بر ارزشيابي فعاليت هاي بخش و اعضاي هيأت علمي (بخشي از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام مي‌گيرد).


ج:  ارتباطات

1-      تشکيل و اداره کميته‌هاي آموزشي بيمارستان (با حضور رياست بيمارستان، رؤساي بخش‌ها و مديران مرتبط) ـ کميته هاي دانشجوئي ـ كارآموزي ـ كارورزي ـ دستياري.

2-     شرکت در جلسات معاونين آموزشي بيمارستان‌ها دانشگاه در جهت هماهنگي در امر آموزش.

3-      ارتباط و هماهنگي با ساير قسمت‌هاي بيمارستان از قبيل دفتر پرستاري، آزمايشگاه و ...

4-     تنظيم فعاليت آموزشي بيمارستان و تهيه گزارش فعاليت‌هاي آموزشي براي مراجع بالاتر.


د:  تجهيزات آموزشي

1-      تنظيم طرح هاي مربوط به تکنولوژي آموزشي و درخواست بودجه آنها.

2-      نظارت بر تجهيز و اداره کتابخانه بيمارستان.

3-      نظارت برتنظيم برنامه هاي استفاده از فضاي آموزشي (سالن کنفرانس، آمفي تأتر و کلاس‌هاي درس).

4-      تجهيز واحد سمعي و بصري برنامه‌ريزي جهت بکارگيري از روش ها و تکنولوژي‌هاي جديد و تهيه وسايل کمک آموزشي جهت سالن کنفرانس و کلاس‌هاي درس.


هـ:  دانشجو، كارورز، دستيار، فلو

1-     کنترل و نظارت بر معرفي نامه‌ها.

2-     هماهنگي در نحوه تقسيم آموزش گيرندگان با معاونت آموزش باليني دانشکده پزشکي و مديران گروه هاي آموزشي براساس ظرفيت بخش‌هاي آموزشي بيمارستان‌ها.

3-     معرفي آموزش گيرندگان به بخش‌هاي آموزشي بيمارستان‌ها و صدور كليه گواهي‌هاي انجام كار در دوره كارآموزي وكارورزي.

4-     نظارت بر برنامه‌ريزي کيفي آموزش در بخش‌هاي آموزشي به صورت تئوري و عملي.

5-      نظارت و هماهنگي بر نحوه ارزشيابي و امتحان پايان دوره آموزش گيرندگان و اعلام نمرات ارزشيابي کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهي کارکرد فلوها و دستياران به دانشکده پزشکي.

6-     نظارت بر اجراي انجام برنامه‌ها و مقررات آموزشي در بخش‌ها و درمانگاه‌ها.

7-      برنامه‌ريزي و نظارت بر اجراي موازين اسلامي و اخلاق پزشکي در بخش‌ها.

8-      برنامه‌ريزي و نظارت بر ارائه امور رفاهي آموزش گيرندگان در بيمارستان‌ها.

9-     تجهيز پاويون‌هاي دستياران و دانشجويان و نظارت بر امکانات رفاهي و غذائي.


ساير موارد:

ـ انجام امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق


شرح وظایف معاون پژوهشی بیمارستان

1 ـ هماهنگی لازم با مسئولین دانشگاه در امور آموزشی و پژوهشی

2 ـ نظارت بر شوراها و کمیته های آموزشی وپژوهشی بیمارستان

3 ـ نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه آموزشی و پژوهشی بیمارستان با هماهنگی ریاست و طبق ضوابط اعلام شده از سوی مبادی ذیربط.

4ـ شرکت در جلسات شورای پژوهشی مرکز

5-  ارتباط و هماهنگی با سایر قسمت های بیمارستان جهت اجرا و عملیاتی نمودن برنامه های آموزشی و پژوهشی(از قبیل دفتر پرستاری و ... )

6- تنظیم فعالیت آموزشی و اولویت های پژوهشی بیمارستان

7- بررسی پرونده های بیماران و نحوه تکمیل پرونده ها توسط تیم آموزشی درمانی در بازدیدهای مربوطه

8 - شرکت در  کمیته ایمنی بیمار ، نظام تحول سلامت و آموزش و پژوهش.

9-نظارت بر تجهیز و پیگیری وسایل مورد نیاز امور دانشجویی ، کتابخانه ، IT، فضاهای آموزشی ، سالن های گزارش های صبحگاهی و ...