معاونت آموزشی و پژوهشی :
معرفی معاون آموزشی مرکز آموزشی و درمانی جامع زنان کوثر نام و نام خانوادگی: دکتر طاهره بهروزی لک تحصیلات: فلوشیپ نازائی مرتبه علمی: دانشیار ایمیل: t.behrooz2@yahoo.com - Behroozilak.t@umsu.ac.ir شماره تماس: 3161-2556-2356-داخلی-33467389-044 رزومه: https://isid.research.ac.ir/Tahereh_Behrouzilak
شرح وظايف معاون آموزشی: الف: توسعه آموزش پزشكي ب: اعضاي هيأت علمي ج: ارتباطات د: تجهيزات آموزشي هـ: دانشجو، كارروز، دستيار، فلو
الف: توسعه آموزش پزشكي 1- برنامهريزي براي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي بيمارستان در چارچوب سياست ها و برنامههاي دانشگاه، دانشکده پزشكي و بيمارستان 2- ارتقاي توانمنديهاي اعضاي هيأت علمي بيمارستان در زمينه برنامهريزي آموزشي، ارزشيابي (اعم از فراگيران، برنامه و اعضاي هيأت علمي)، روشهاي تدريس و يادگيري، پژوهش در آموزش، و مديريت تغيير در حيطه آموزش باليني. 3- هدايت کميتههاي آموزشي، بخشها و گروههاي بيمارستاني در زمينه بازنگري برنامههاي آموزشي، اصلاح روند ارزشيابي آموزشي، به كارگيري روشهاي جديد آموزشي و يادگيري و هدايت طرحهاي پژوهش در آموزش در حيطه آموزش باليني. 4- پايش مستمر عوامل مؤثر بر كيفيت آموزشي و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذيربط. 5- انجام طرحهاي پژوهش در آموزش به صورت مشترك با بخشها/گروههاي آموزشي بيمارستان در حيطه آموزش باليني. 6- هدايت و نظارت بر فعاليتهاي مركز توسعه آموزش بيمارستان 7- ارايه پيشنهاد و مشاوره به دانشكده پزشكي در خصوص اتخاذ راهكارهاي مؤثر در كيفيت آموزش پزشكي ب: اعضاي هيأت علمي 1- هدايت و نظارت بر برنامهريزي ساليانه فعاليتهاي آموزشي بخشها. 2- نظارت بر حضور و فعاليت اعضاي هيأت علمي در بخشهاي آموزشي، درمانگاهها و اتاقهاي عمل. 3- نظارت بر ارائه گزارش کار و فعاليت آموزشي و درماني اعضاي هيأت علمي در بخشهاي مختلف. 4- نظارت و تنظيم زمانبندي نحوه شرکت در کارگاههاي آموزشي. 5- نظارت بر حسن اجراي موازين اسلامي توسط اعضاي هيأت علمي. 6- نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس هاي علمي. 7- مشاركت در نظارت بر ارزشيابي فعاليت هاي بخش و اعضاي هيأت علمي (بخشي از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام ميگيرد). ج: ارتباطات 1- تشکيل و اداره کميتههاي آموزشي بيمارستان (با حضور رياست بيمارستان، رؤساي بخشها و مديران مرتبط) ـ کميته هاي دانشجوئي ـ كارآموزي ـ كارورزي ـ دستياري. 2- شرکت در جلسات معاونين آموزشي بيمارستانها دانشگاه در جهت هماهنگي در امر آموزش. 3- ارتباط و هماهنگي با ساير قسمتهاي بيمارستان از قبيل دفتر پرستاري، آزمايشگاه و ... 4- تنظيم فعاليت آموزشي بيمارستان و تهيه گزارش فعاليتهاي آموزشي براي مراجع بالاتر. د: تجهيزات آموزشي 1- تنظيم طرح هاي مربوط به تکنولوژي آموزشي و درخواست بودجه آنها. 2- نظارت بر تجهيز و اداره کتابخانه بيمارستان. 3- نظارت برتنظيم برنامه هاي استفاده از فضاي آموزشي (سالن کنفرانس، آمفي تأتر و کلاسهاي درس). 4- تجهيز واحد سمعي و بصري برنامهريزي جهت بکارگيري از روش ها و تکنولوژيهاي جديد و تهيه وسايل کمک آموزشي جهت سالن کنفرانس و کلاسهاي درس. هـ: دانشجو، كارورز، دستيار، فلو 1- کنترل و نظارت بر معرفي نامهها. 2- هماهنگي در نحوه تقسيم آموزش گيرندگان با معاونت آموزش باليني دانشکده پزشکي و مديران گروه هاي آموزشي براساس ظرفيت بخشهاي آموزشي بيمارستانها. 3- معرفي آموزش گيرندگان به بخشهاي آموزشي بيمارستانها و صدور كليه گواهيهاي انجام كار در دوره كارآموزي وكارورزي. 4- نظارت بر برنامهريزي کيفي آموزش در بخشهاي آموزشي به صورت تئوري و عملي. 5- نظارت و هماهنگي بر نحوه ارزشيابي و امتحان پايان دوره آموزش گيرندگان و اعلام نمرات ارزشيابي کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهي کارکرد فلوها و دستياران به دانشکده پزشکي. 6- نظارت بر اجراي انجام برنامهها و مقررات آموزشي در بخشها و درمانگاهها. 7- برنامهريزي و نظارت بر اجراي موازين اسلامي و اخلاق پزشکي در بخشها. 8- برنامهريزي و نظارت بر ارائه امور رفاهي آموزش گيرندگان در بيمارستانها. 9- تجهيز پاويونهاي دستياران و دانشجويان و نظارت بر امکانات رفاهي و غذائي. ساير موارد: ـ انجام امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق
شرح وظایف معاون پژوهشی بیمارستان 1 ـ هماهنگی لازم با مسئولین دانشگاه در امور آموزشی و پژوهشی 2 ـ نظارت بر شوراها و کمیته های آموزشی وپژوهشی بیمارستان 3 ـ نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه آموزشی و پژوهشی بیمارستان با هماهنگی ریاست و طبق ضوابط اعلام شده از سوی مبادی ذیربط. 4ـ شرکت در جلسات شورای پژوهشی مرکز 5- ارتباط و هماهنگی با سایر قسمت های بیمارستان جهت اجرا و عملیاتی نمودن برنامه های آموزشی و پژوهشی(از قبیل دفتر پرستاری و ... ) 6- تنظیم فعالیت آموزشی و اولویت های پژوهشی بیمارستان 7- بررسی پرونده های بیماران و نحوه تکمیل پرونده ها توسط تیم آموزشی درمانی در بازدیدهای مربوطه 8 - شرکت در کمیته ایمنی بیمار ، نظام تحول سلامت و آموزش و پژوهش. 9-نظارت بر تجهیز و پیگیری وسایل مورد نیاز امور دانشجویی ، کتابخانه ، IT، فضاهای آموزشی ، سالن های گزارش های صبحگاهی و ...
|